Як змінилось навчання після
COVID-19

Пандемія COVID-19 внесла зміни в кожну сферу життя людей.


Щось ми втратили (може, навіть, назавжди: як-то можливість жити без турботи про власне здоров’я), проте, багато чому ми навчилися.

Наприклад, значно зросла не тільки якість, але й розповсюдженість онлайн-освіти. Не лишилося в світі пристойного навчального закладу, який би не був змушений на певний період перевести своїх студентів на дистанційне навчання. Навичка проведення занять дистанційно відтепер є обов’язковою в резюме сучасного викладача. Вчителі, незалежно від віку та попереднього досвіду, опанували хмарні сховища, розширили використання освітніх онлайн-ресурсів в підготовці до уроків та лекцій, значно покращили способи наочної демонстрації матеріалу та, разом зі своїми учнями, «домовилися» про новий формат взаємодії. Робочі групи у складі членів адміністрації, викладачів та представників учнівських парламентів розробили та узгодили цифровий етикет, бо новий формат вимагав нових правил.


Навчальні заклади здійснили модернізацію комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення, обрали собі зручну платформу для онлайн-освіти та відеоконференцій як найпопулярнішого способу роботи (перше місце за кількістю виборів – Zoom).

Полем для розвитку є парадигма безперервного навчання протягом життя, для чого формат дистанційної освіти пристосований ідеально. Якщо фантазувати в цьому напрямку, можна дістатися навіть таких результатів як трансформація вищої освіти у міжнародний формат, коли студент зможе долучатися до лекцій у всесвітньо відомих університетах не виїжджаючи за межі рідної країни.​
Також перспективним виглядає змішане навчання, де частка онлайну складає, щонайменше, 30%, що дозволить створювати більш гнучкі та адаптивні програми та курси. Для прикладу, час, який студент витрачає на дорогу до навчального закладу, можна використати для підготовки до занять або на читання спеціалізованої літератури.
Читати всі статті блогу