Гра в кальмара : що дивляться та активно обговорюють школярі
Віковий ценз серіалу, що показує гру на виживання, де є ряд жорстких сцен, 18+. Але про нього прекрасно інформовані діти молодші за цей вік, причому багато хто з них серіал не дивилися, але знають про нього з соцмереж.

У цій статті ми дамо відповіді на запитання наскільки доцільно та ефективно забороняти південнокорейський серіал та на що слід звернути увагу батькам та вчителям.
Що робити та на що звернути увагу:

Серіал має сенс: він про жорстокість та добро, про взаємодію та владу, питання смерті, залежність та її наслідки, про вибір…Однак, зрозуміти сенс фільму дітям важко, оскільки у першу чергу вони усвідомлюють лише його зміст: сцени насилля, вбивства та кров.
Обговорити з дітьми вікові обмеження, встановити «батьківський контроль» на пристрої. Мовляв, бачиш, тут стоїть знак “18+”, отже – таке кіно можуть дивитися люди від 18 років. Запропонуйте альтернативу. Однак, ми маємо сказати: “Якщо ти дуже хочеш це подивитися, давай зробимо це разом”.

Помічати та обговорювати.
Жорсткі заборони (“Не грайте в цю гру, бо буде покарання!”), знецінювання (“Це дурний фільм), ігнорування (“Якщо будеш дивитись, я з тобою не розмовлятиму”) точно не спрацюють. Діти потайки переглядають серіал самостійно, оскільки велика кількість обговорень серед друзів, старших братів та сестер, згадувань у соцмережах та заборон породжує ще більший інтерес.


Подивитись серіал, щоб розуміти, у що залучені діти, що їх так приваблює.
Діти з величезним задоволенням дивляться фільми разом зі своїми батьками. Однак, на жаль, вони їм дуже рідко пропонують робити це разом. Якщо вони вже й так дивляться, чи говорять про те, що дивляться їхні друзі, запропонуйте подивитись разом - щоб відразу відстежувати реакції, міркувати та давати пояснення вголос.
Запропонуйте підліткам дискусію, обговорення: Чому герої втягуються в гру? Чим ми готові заплатити за перемогу? І чим платили герої серіалу? (І герої художніх творів, які діти читали). З підлітками важливо говорити про моральні/етичні проблеми. На цю тему можна поміркувати в контексті безпеки - якщо я розповім про те, що мій друг грає в небезпечну гру, це зрада чи турбота? Якби вони об‘єдналися та підтримували одне одного чи змінився б хід подій?

Поцікавтесь які висновки зробила ваша дитина, що її вразило, кому вона співчувала, що вона зрозуміла.
Техніка безпеки

Коли ми говоримо про якусь важливу тему, переглядаємо разом подібний контент важливо спостерігати за станом дітей, за тим чи витримують вони напругу, тривогу. Якщо потрібно - зупинити перегляд, сказати дітям, що ми бачимо, що їм страшно. Але це фільм, це не реальність. У серіалі в героїв не було права на помилку, а у нас є, ми можемо спробувати ще раз, інакше.

Що ще потрібно знати?

Дітям важливо проживати емоції.Чи є у них час, місце, заняття, де є можливість проявити та відчути різні емоції, займатися не лише інтелектуальною діяльністю?

Автор: Криворука Єлізавета
Читати всі статті блогу