Яка природа навчальної мотивації?
Мотивація – не вигадка сучасних маркетологів чи лайф-коучів. Це складне явище, яке супроводжується біологічними та психофізіологічними процесами в організмі людини. Так, внутрішню мотивацію підтримує дофамін – спеціальна хімічна речовина в мозку людини.
Саме він допомагає нам відчувати задоволення від досягнення поставленої мети. Коли рівень дофаміну збільшується, відчуття задоволення зростає. Саме це мотивує нас і надалі докладати зусиль. А ще ця речовина значно покращує пам’ять, увагу та креативне мислення, а також додає рішучості. Тобто, дофамін утворюється тоді, коли ми досягаємо бажаної мети, спілкуємося з цікавими людьми, жартуємо й сміємося, активно відпочиваємо, дивимося фільми, слухаємо музику тощо.
Усвідомлення цих психофізіологічних процесів може неабияк допомогти вчителю у підтримці навчальної мотивації дитини, зробити її роботу усвідомленою, бажаною та результативною.
Лайфхаки, які неодмінно стимулюватимуть учнівську мотивацію
Як уже зазначалося вище, навчальну мотивацію школярів потрібно постійно стимулювати. Тоді діти самі будуть прагнути дізнатися якомога більше, адже розумітимуть мету власних старань.
1. Частіше змінюйте форми роботи школярів Найгірше, коли діти починають сприймати навчання як рутину, чекаючи її скорішого закінчення. Адже буденність та одноманітність неодмінно викличуть у них нудьгу. Тож варто якомога частіше пропонувати школярам різноманітні завдання та нові форми роботи.
Наприклад, можна проводити екскурсії та зустрічі з цікавими людьми, пропонувати творчі завдання та інтерактивні практичні роботи, створювати креативні навчальні проекти. З одного боку, це допоможе підтримувати високий рівень зацікавленості, а з іншого – учні розумітимуть, що їхні знання можна використовувати для вирішення найрізноманітніших завдань.