Запис з блогу

Home / Блог / Тайм-менеджмент або 7 порад з управління часом

Тайм-менеджмент або 7 порад з управління часом

Так склалось, що весь світ змінився в один момент. Багатьом нам доводиться не просто вийти з зони комфорту, а буквально пірнути в невідому річку з головою.


Але карантин — не привід бити байдики та перетворити життя батьків на хаос. Ви маєте можливість навчитись розподіляти свій час правильно та ефективно, а ще попрактикувати багато ресурсів для планування. А ми допоможемо і розповімо з чого почати.

Керування часом – це спосіб знаходження золотої середини між більше ніж однією можливістю та обов’язками. Сьогодні вміння розподіляти свій час за пріоритетом — головна навичка, яка потребує постійної практики. Адже в майбутньому — це буде потрібним інструментом впродовж усього життя.

Пропонуємо 5 порад, як краще навчити дитину доцільно використовувати свій час:

1. Пусте та порожнє. Покажіть дітям на прикладах, що важливо зробити й чому, а що можливо взагалі не має сенсу робити сьогодні.

2. Створіть ієрархію цінностей в житті дитини. Такий список дитина зможе використовувати для щоденного планування своїх справ. Наприклад, розташуйте за пріоритетом такі цінності: сім’я, здоров’я й фітнес, школа, особистісний розвиток, спільнота, друзі тощо. У залежності від того, що важливо безпосередньо для вас і вашої дитини, ви можете додати або викреслити з цього списку яку-небудь цінність.

3. Вкажіть пріоритет для кожної цінності в ієрархії. Наприклад, під цінністю «школа» можна написати: 1) виконання домашнього завдання; 2) підготовка до іспитів; 3) робота над великим шкільним завданням тощо.

4. Практика і ще раз практика. Нехай дитина практикується у використанні ієрархії пріоритетів при прийнятті рішень про використання свого часу. Наприклад, якщо вона захоче піти до друга в гості, але їй ще необхідно зробити математику, попросіть її розглянути кожний з можливих варіантів. Якщо вона виконає уроки зараз, то зможе залишитись у свого друга довше. Якщо вона вирішить виконати завдання пізніше, їй треба буде повернутись раніше й виконати завдання, будучи вже сонною, ризикуючи не встигнути. Попрацюйте з дитиною, щоб вона прояснила для себе, як усе ж таки краще використати свій час в цьому чи іншому випадку.

5. Списки на наступний день. Кожного вечора можна робити невеличкий аналіз дня. За 10 хвилин можна обговорити, що зробили, а що ні. Виявити труднощі та запропонувати шляхи вирішення. А ще обов’язково написати список справ на наступний день та розподілити за вже відомою ієрархією.

На початку буде важко, але на все потрібен час. Допомагайте дитині визначати важливість завдань, обговорюйте пріоритети та що буде, якщо щось зробити так чи інакше. Незабаром ваша дитина почне розуміти й відчувати, що коли потрібно робити. А це значно покращить її продуктивність.

Та і для батьків така практика буде непоганим способом вивільнити час на більш приємні речі ніж робота та побут. Окрім цього ви станете прикладом для наслідування і відкриєте невідомі сторони розвитку своїх дітей.'ятайте: цей процес змін починається з вас. Тому намагайтесь імітувати поведінку і ставлення, які ви хочете бачити в своїй школі.

Тренуймося, якщо життя дарує нам таку можливість