Запис з блогу

Home / Блог / БотаниVSДвієчники. Нездари чи розумники?

БотаниVSДвієчники. Нездари чи розумники?

Одні кажуть: щоб домогтися успіху, треба добре вчитися. Інші сперечаються, що найуспішнішими людьми стають колишні трієчники. Треті заперечують, що саме серед вчорашніх двієчників багато творців і бунтарів, що не вміщалися в вузькі шкільні рамки.


Ми вважаємо, що правда точнісінько посередині. Будь-які оцінки в школі не гарантують успіх у майбутньому, але і повне нівелювання навчального процесу не приведе до цілі. І це легко довести, згадавши знаменитих двієчників і відмінників.

Відомі двієчники.



Альберт Ейнштейн
Складно повірити, але знаменитий учений в школі не відзначався успіхами. Батьки навіть побоювалися, що дитина відстає в розвитку. В Мюнхенській гімназії майбутній вчений часто сперечався з викладачами й не встигав за більшістю предметів. В результаті він не отримав атестат. У Вище технічне училище Ейнштейн вступив лише з другого разу.Вузівські викладачі теж не вірили, що у цього студента є наукове майбутнє. Ейнштейн заявляв: "Мене четвертували мої професори, які не любили мене через мою незалежність та закрили мені шлях в науку". Але талант сам пробив собі дорогу - Ейнштейн став засновником сучасної теоретичної фізики.



Томас Едісон
Томас Едісон якось сказав: "Я зміг стати винахідником, тому що погано вчився в школі". Навчався він і права, вкрай погано. Не слухав вчителів, дивився по сторонах, постійно відволікався, і думав про щось своє. Викладачі його лаяли, висміювали та навіть називали ідіотом.Мати майбутнього винахідника була дуже мудрою жінкою. Вона забрала дитину зі школи й стала сама займатися навчанням. Це виявилося правильним рішенням - вдома Томас розкрив свої таланти. Він багато читав, постійно щось вигадував і ставив експерименти.Саме ці якості: жвавий розум, інтерес до навколишнього світу і звичка кидати всі справи заради нової цікавої ідеї, зробили його великим винахідником. За своє життя Едісон отримав понад 4000 патентів і подарував світові величезну кількість винаходів.



Костянтин Ціолковський
Ціолковський в дитинстві переніс скарлатину і частково втратив слух. Туговухість позначилася на його навчанні: Ціолковський згадував, що просто не чув своїх вчителів. Ті, своєю чергою, вирішили, що дитина нездатна до навчання. Спочатку Ціолковського залишили на другий рік, а потім і зовсім відрахували за неуспішність.Нічого не вдієш - довелося йому зайнятися самоосвітою. А в результаті цієї роботи Ціолковський став вченим, винахідником і основоположником теоретичної космонавтики.

Ботани та відмінники



Наталі Портман
Логічно побачити відмінників серед вчених. А ось акторську професію часто вибирають люди, у яких були проблеми з навчанням в школі. Чи не половина голлівудських акторів зізнаються, що в дитинстві були двієчниками або страждали дислексією.Наталі Портман - приємний виняток. Вона стала світовою знаменитістю в 13 років. Інші дівчатка-підлітки в такій ситуації взагалі б перестали цікавитися навчанням. Але не Наталі! Вона примудрялася поєднувати навчання зі знімання й отримувати хороші оцінки. У школі актрису навіть називали "ботаніком".Після школи Портман поступила на психологічний факультет Гарварду й успішно його закінчила. Під час навчання вона писала наукові статті та відмовлялася від цікавих ролей. Але ніколи про це не шкодувала. "Я не хвилююся, чи руйнує коледж мою кар'єру. Я краще буду освіченою, ніж кінозіркою", - заявляла актриса.



Емма Уотсон
Прославилася завдяки ролі чарівниці-заучки Герміони Грейнджер у фільмах про Гаррі Поттера, і багатьох цікавить, як вчилася зірка в школі. Під час знімання актрисі було не до навчання, але після цього вона все ж взялася за ліквідацію прогалин в знаннях, почала старанно вчитися і "нагнала" весь упущений матеріал.Знаменитість вчилася в Браунівському університеті й Оксфорді. Освіту вона поєднує зі знімання. Уотсон не виключає, що коли-небудь доведеться припинити акторську кар'єру, тому не зайвим буде отримати професію.



Марія Склодовська-Кюрі
До навчання майбутня лауреатка Нобелівської премії відносилася не просто серйозно, а фанатично. Під час навчання в школі вона забувала про сон і відпочинок, і навіть підірвала здоров'я.З продовженням навчання виникли складності. У Російській імперії жінкам не надавали вищу освіту, а на поїздку за кордон грошей у дівчини не було. Тоді вона домовилися з сестрою Броніславою, що вчитися будуть по черзі. Спочатку Броня поїхала в Париж вчитися на медика, а Марія працювала гувернанткою, щоб забезпечувати навчання своєї сестри. Потім дівчата помінялися ролями: Броніслава працювала, а Марія навчалася в Сорбонні.Крім того, Марія отримувала стипендію Олександровича для студентів-поляків. Але грошей все одно не вистачало. Вона економила на всьому: їжі, одязі, житло. А іноді просто забувала їсти, спати й навіть непритомніла від голоду. У майбутньому такий же фанатизм вона буде проявляти й в науковій діяльності. І саме він приведе її до успіху.

Психологи впевнені - у відмінників і трієчників свої сильні та слабкі сторони. Відмінники працелюбні й відповідальні. Зате трієчники краще орієнтуються в стресових ситуаціях (які, по правді кажучи, часто самі собі створюють). Вони йдуть до успіху різними шляхами, але дістатися можуть і ті, і інші.